مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از مردم دعوت کرد برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 16 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسعود ترابی افزود: کاهش مراجعات برای اهد‌ای خون و کاهش ذخایر خونی در استان این نگرانی را ایجاد کرده که تعداد‌ی از عمل‌های جراحی به دلیل کمبود خون به تأخیر افتد.

مدیر کل انتقال خون فارس افزود : فراخوان ما برای تمام حضور گروه‌های خونی و افراد در رده سنی ١٨ تا ٦٠ سال با حداقل ٥٠ کیلو وزن برای اهد‌ای خون است و انتظار می‌رود شهروندان برای اهد‌ای خون به پایگاه‌های انتقال خون شیراز مراجعه کنند.

ترابی ادامه داد: پایگاه مرکزی شیراز در قصردشت و همچنین پایگاه دکتر حق شناس در فلکه نمازی همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ۱۹ و ۳۰ د قیقه شب یکسره در خدمت اهدا کنند گان خون است.

ترابی اعلام کرد: در روز‌های تعطیل نیز خون گیری در ساختمان مرکزی انتقال خون فارس در خیابان قصردشت شیراز از ساعات هشت صبح تا ۱۹ بعدازظهر انجام می‌شود.

وی، خواستار همکاری ارگان‌ها، بسیج، ارتش و ادارات دولتی با اداره کل انتقال خون فارس شد و گفت: دو واحد سیار در سطح شیراز در صورت درخواست، در محل نهاد‌ها و ادارات مستقر و اقدام به خونگیری از داوطلبان خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان این که این اداره کل از همان ابتد‌ای شیوع کرونا تاکنون جزو ارگان‌های تراز اول در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بوده است، گفت: محیط این اداره کل هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا برای افراد ندارد، از طرفی بیماران بهبود یافته از کرونا، با گذشت ۲۸ روز از تاریخ بهبودی، امکان اهد‌ای خون را خواهند داشت.

برچسب ها: کمبودخون ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار